idioter

ursäkta mig men nu blir jag seriöst upprörd, sitter och pratar med någon randomkille på FB som jag ärligt talat inte vet vem det är. Vi pratar om fotboll och han berättar att han dumpade sitt ex för att hon gav honom ett ultimatum, Henne eller AIK och han valde såklart AIK. hur sjukt är bara det?

Sen skickar han en video till mig och säger "hur underbart är inte det här"


jag menar, hur i H-vete kan man tycka att det är normalt att sjunga "Mörda ett djurgårdsbarn" ??
Vart fan håller fotbollsvärlden på att ta vägen?
Hur kan man tycka att det är okej att sjunga sådana sånger och slåss för ett lag?
När laget i sig inte bryr sig ett jävla piss om vad deras klack gör, "försvarar laget" kallar denna kille det för, men när laget i sig inte ens vet vad som händer?


Citerat från denna kille :

"från AIK supportrar
hellre en död djurgårdare än en levande"


Att man kan bli så fruktansvärt besatt av ett FOTBOLLSLAG?
Visst, jag älska fotboll, har alltid gjort och kommer alltid att göra, men inte skulle jag börja misshandla folk, kränka ner på dem och säga att jag gärna skulle slå ihjäl en annan människa, för ett fotbollslag??

Jag kan tycka att det är kul att vara på fotbolls och hockeymatcher och hejja, när det är på en lagom nivå, då ingen kränker ner på någon annan eller misshandlar någon osv, DET är kul, DET ger en adrenalinkick, DET är kärlek, att man håller sporten på en lagom nivå.
Då man helt enkelt bara stöttar sitt lag på en vänlig nivå!

Dags att folk börjar fatta det, för snart kommer det spåra ut totalt.

Usch, ursäkta för ett damp inlägg men jag blir så förbannad på ren svenska.
Någon som håller med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0