Underbara härliga fredag

Denna dag startade 05.00 för min del, vaknade först av mig själv och sen kom viran in och då var det inte ens lönt att försöka somna om. Efter att jag lämnat henne på förskolan åkte jag hem för att skriva mitt slutprov i människors miljöer och det kändes som att det gick bra, men vi får väl se vad läraren säger. 
Ska snart cykla och hämta tjoppalisa för att äntligen få starta helgen, busa , mysa och bara få må gott. 

Jag har slutat med socker, eller ja, inte helt. Jag försöker undvika socker så gott det går och väljer bort sockret om det finns något annat alternativ. En dag i veckan får jag äta något gott men trots att Marcus har varit på mig flera gånger denna vecka om att baka så har jag avstått men idag ska jag slänga ihop något smarrigt till efterrätt! 
De första dagarna helt utan socker är dock de allra värsta, tex som att inte ha hallonsylt i havregrynsgröten... Jag avskyr havregrynsgröt då jag tycker det påminner om tapetklister men äter det oftast en gång om dagen för att min kropp mår bra av det. Istället för hallonsylt har jag provat bär, kokos och kanel men inget gör gröten lika lättäten som sylten. Så om ni har några tips får ni gärna skriva dem i kommentarsfältet :) 


Ha en trevlig helg allesammans! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0