skandal

Ni har säkert läst på både VK och på Aftonbladet om den "anorektiska dockan" som barnens hus säljer?
Jag måste bara säga att jag tycker att det är hemskt för det första att ens sälja en sådan produkt, att föräldrar KÖPER denna docka till sina barn och att det finns de som tycker att det är okej att sälja en sådan produkt? Inser inte ni vad detta kan göra mot ert barn, ert syskon, syskonbarn, barnbarn osv, fattar ni vilken sits ni sätter barnen i?
ALDRIG att jag skulle köpa en sådan leksak åt mitt barn, finns inte en chans i H-vetet!
Snacka om att försöka printa in i barnens huvud hur de ska se ut, de ändrar ju helt och hållet kroppsuppfattning och jag gissar på att många av barnen som leker med sådana dockor kommer hamna i olika ätstörningsproblem.

Föräldrar - SKÄRP ER FÖR FAN!




På Vk´s hemsida kunde man rösta om vad man tycker om denna docka
och då såg resultatet ut såhär:


Kommentarer
Postat av: Irina

Den har blivit återkallad, tack och lov!

2011-10-18 @ 14:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0