sammanfattning förlossning

När fick du reda på att du var gravid? vet inte vilket datum, haha.
Var bebisen planerad? Nej
Mådde du illa mycket? Nej inte alls :)
Hur blev ditt hår? Tjockare
Hade du mycket halsbränna? Flera gånger om dagen
Grät du för ingenting? I början men inte så ofta
Var du känslig? Lite kanske
Vad gillade du för mat? Det jag brukar äta
När kände du bebisens första sparkar? minns inte exakt, kring vecka 20
Var du ofta orolig? Nä, inte speciellt
När började du läcka bröstmjölk? Aldrig under graviditeten
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Bara det jag fick av barnmorskan och från babyboxar
Sparkade bebisen mycket? Ja det gjorde hon :)
Fick du bristningar? Japp..
Blödde du någongång? Nej
Levde du på som vanligt? Nästan, hade ofta ont i blygbenet och ryggen
Hur gammal var du när du blev gravid? 18, skulle fylla 19
Hur tog dina föräldrar det? faktiskt riktigt bra
Hur tog din partner det? mycket blandade känslor
Vart bodde du/ni? Jag bodde här i flurkis och marcus bodde på tomtebo
Hur ofta gick du till mvc? ca en gång i månaden från början men från vecka 33 (tror jag) var det 2-3 ggr i veckan
Hur många ultraljud gjorde du? 5
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville bara att det skulle gå snabbt.
Hur började din förlossning? igångsättning.
Hur många timmar tog din förlossning? från första värkarna tills att hon var ute tog det ca 20 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? Blev som sagt igångsatt.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ca 8 min
Blev det komplikationer? Nej
Fick du sy? Ja, 10 stygn.
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna
Var du rädd för något? Att min kropp inte skulle orka med förlossningen.
Skrek du? Ja, skrev även på barnmorskan haha.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Marcus och 2 barnmorskor
Hade du någon nära med dig? Marcus
Hur var vikt och längd? 3215 gram och 50 cm lång
Ögonfärg: Svart (nu mörkblå/grå)
Hårfärg: guldblond (numera lite rödhårig)
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Ja och ger ersättning
Hur gammal är bebisen nu? 19 dagar
Vad tyckte du om förlossningen? Det kändes och det gjorde ont men en häftig upplevelse!
Vill du ha en till?  Ja men inte förrän om några år
Planerar ni ett till? Nä inte just nu
När kommer andra barnet? Om några år
Hur är ert förhållande nu? Bara bra!
Vilken vecka födde du i? Vecka 41 (40+1)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0