dålig mamma?

Jag läser ganska många mamma-bloggar och jag har börjat bli ganska irriterad på moral-kärringar som ska lägga sig i och säga hur man ska vara som mamma, själv har jag inte varit med om det men många av bloggarna som jag följer har "fina" kommentarer av just dessa människor.

Tex det här med att dricka alkohol och vara mamma, självklart tycker jag att det inte är okej att dricka alkohol om man ammar, alltså gå ut på krogen osv och jag tycker att det inte är okej att göra det de första månderna men jag ser inga problem med att kunna sitta hemma en lördagkväll och ta en cider, om man inte ammar vill säga.
Vad är felet med det?
Det är ingen som bryr sig om pappan i familjen dricker men så fort mamman gör det blir det ett jävla liv.

Sen allt det här att man ska göra si och så med barnet, man ska göra det som känns rätt!
Är man olämplig som förälder bara för att man inte följer alla dessa "barnens hälsa, använd detta för att ditt barn ska förbi friskt" eller "så slipper du sjuka barn" och allt vad det nu är.
Media kommer ut med nya saker varje dag om vad man ska göra och inte göra, enligt mig ska du göra det du känner är bäst, vare sig det står med på alla dessa listor eller inte.


Någon som håller med mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller absolut med dej!

2012-03-23 @ 18:36:26
Postat av: Emmy

Stå på dig, du är en bra mamma!

Och dom andra är bara skitsnackare som själva inte vet vad dom håller på med!

2012-03-25 @ 13:35:25
URL: http://emmy.jonasson.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag tror att ingen kan säga vad som är rätt eller fel såvida det inte bevisats att barnet far illa - tex bryter armar, ben osv. (Du hänger med..?) Det vill säga, vill du byta blöjor på ett sätt men din bästa väns mammas syster (för att ta ett exempel ut ur luften) kanske byter blöjan på ett annat sätt. Inget av dessa sätt är fel.



Samma sak med amningen, det måste kännas rätt för er båda. Både för dig och bebisen. :) Där tycker inte jag heller att någon kan och ska komma och bestämma över hur DU ska göra. Din kropp, ditt barn, ert bästa i fokus. :)



Känn efter, gör sådant som känns bäst så tror jag INTE att du behöver följa medias illvrål.

2012-03-26 @ 08:42:49
URL: http://manonym.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0