hjälp?

Det här med att tappa vikt efter graviditeten var svårare än jag trodde, eller alltså själva träningen är inte jobbig, det är bara skönt utan det är kosten som det är fel på.
Jag har en tendens att gå och småäta och sedan äta godis, nästan varje dag.. så finns de någon som har något tips på vad man kan göra för att minska sockersuget? Tips på något man kan byta ut godiset mot?

Äter frukt och grönsaker nu istället för godis men det verkar inte hjälpa.

Har tappat 19,5 kg sen lillan föddes, men vill gärna tappa 15 kg till.
Och ja, det låter mycket men jag gick upp ca 25 kg under graviditeten + att jag redan hade gått upp på tok för mycket innan.




så, HJÄLP?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ät dig mätt på måltiderna och ät mellanmål typ en frukt, hårdbröd macka och ett glas vatten, om du äter frukost, lunch middag och ser till att det är "bra" mat och äter mellanmål emellan blir man oftast inte sugen för då är magen mätt.

Sedan om du vill gå ner i vikt brukar "man säga" förbränn mer än vad du äter.

2012-03-22 @ 10:54:02
Postat av: Malin

Finns att köpa krom på apoteket, och på life finns det att köpa nått som heter slim brus som hjälper mot sötsuget, använder själv slimbrus och det hjälper jättemycket!

2012-03-22 @ 10:57:49
Postat av: Anonym

Elleeeer så börjar du köra lchf som är skit lätt och man rasar i vikt av det. En vecka med lchf och sötsuget är helt borta:) en bra grej är också att man får ha en "onyttig" bestämd dag i veckan, tex en lördag, så man lurar kroppen:) annars är mitt bästa tips, köp godis, tugga tugga och sen spottar du ut skiten i en påse :D det är bara smaken man vill åt, vart det hamnar är skitsamma ;) låter kanske lite som waste of godis, men det funkar iaf!

2012-03-22 @ 12:08:43
Postat av: TinaAndersson

Jag har precis samma problem.....

2012-03-22 @ 21:29:26
URL: http://tinaaandersson.blogg.se/
Postat av: kimmo

har själv inte varit gravid men har tappat 30 kg på 1 år och nu senaste veckorna 8 kg. kan bara säga att var hård mot dig själv inge läsk inge godis så kommer du märka skillnad oerhört snabbt. ut och gå ta lillan och ta en timmes promenad i högt tempo så du får upp puls. siutps, ben böj tå hävningar så ska du se att du snart är i form. jag själv äter frukost mellan mål lunch mellan mål middag kvälls fika

dra ner på kalorierna ät mer kött,fisk och kyckling

2012-03-26 @ 00:46:30
URL: http://www.kimsliv.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0