5 november 2012

Jag såg att jag hade fått en kommentar från en tjej som undrade om vår framtid osv, så jag tänkte svara på det, så ni får vara förberedda på ett långt inlägg. :)
 
Jag och Marcus är fortfarande tillsammans, han bor här med oss hos mina föräldrar.
Marcus är arbetslös men söker jobb konstant så han är hemma på dagarna.
Vanligtvis är det jag som tar Elvira men Marcus hjälper till när jag ber om det. :)
 
Boende då, ja vi bor som sagt hos mina föräldrar för tillfället, då vi sa upp lägenheten vi hade pga mycket bråk osv i huset. så nu bor vi i flurkmark tills vi hittar en lägenhet.
Vi vill helst ha en 3a kring stan, jag skulle gärna bo på böleäng eller röbäck.
 
När det gäller vänner har jag har mina tjejer som står mig närmast hjärtat, Nadja, Mimi, Josefina och Johanna som ställer upp i vått och torrt!
Marcus har sina kompisar också, bl.a. Tobias, Anton och Robert.
 
Att bli mamma är det bästa som har hänt mig, men för de som inte är redo att släppa taget om sitt tonårs/ungdomsliv är inte redo att bli förälder.
Jag kan inte leva som alla andra ungdomar, jag kan inte resa, vara spontan, festa och göra vad jag vill när jag vill.
Jag måste planera in hur jag ska få allt att gå ihop för Elviras skull, men det gör ingenting. :)
Jag har varit ute och festat 2 gånger sen Elvira föddes, 21/1 - 12 och jag vet att jag måste göra saker, jag är ju bara 20 år, men jag väljer att göra annat än att festa.
Det finns vänner som slutat höra av sig men det gör mig ingenting för gamla vänner har hört av sig och de som stannat, ja, de är riktiga vänner!
 
Sen framtidsplanen, ja, marcus försöker få jobb, jag ska plugga på distans i vår och ta hand om elvira om hon inte är på dagis vill säga. Det är inte alltid lätt och vi tar en dag i taget, men jag älskar mitt liv.
Jag älskar min lilla familj och jag skulle inte byta ut det mot något annat i världen.
"Man kan aldrig bli så kär som man blir i sitt barn"
 
Är man inte redo att släppa taget om sitt liv, om man festar mycket osv så är man inte redo att skaffa barn.
Jag blir så arg på alla mammor som skaffar barn men far ut och festar nästan varje helg, seriöst, skärp er!
 
Jag hoppas att jag har kunnat svara så bra på era funderingar och är det något mer ni vill veta så är det bara att skriva. :)
 
Som avslutning vill jag säga att jag älskar min dotter, min Marcus, mina föräldrar, min bror och mina vänner, tack för att ni finns och för allt ni gör! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-11-05 @ 11:26:50
Postat av: Nicolina Viklund

Jag är så mäkta imponerad av dig! Elvira är lyckligt lottad att få ha så fina föräldrar :)

2012-11-19 @ 16:23:02
URL: http://nicolinaviklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0