8 oktober 2012

ja nu finns det ju de som undrar hur det gick på uppkörningen och jag kan säga att det finns en viss person som inte ska vara "uppkörningsman" ...
1. jag valde att vänta på trafiken som kom till höger ( kom ingen trafik bakifrån eller från vänster) för att jag inte ville stanna upp trafiken. Det var även utfartsregeln som gällde så jag valde att vänta.
 
2. han pekade på en skylt där jag skulle svänga höger och från ingenstans pallnitar han och skriker & skäller ut mig för jag inte svängde på en väg innan skylten.
3. När jag skulle backa första gången på en grusväg där de var pågående vägarbete och gruskanten var väldigt hög och ett dike till höger om bilen, så kollade jag så jag inte hade någon bil bakom eller någon som skulle korsa korsningen och valde att hålla mig en liten bit närmare mitt linjen för att vi inte skulle hamna i diket
 - då fick jag kommetaren
"Jag ska väl inte behöva berätta på uppkörningen att vi har högertrafik i sverige"
 
4. jag skulle vänster i en rondell där hastigheten låg på 110 km/h och det var en kurvig väg så jag la mig i den vänstra filen innan kurvan, så som jag har blivit tillsagd av min körskolelärare, ( hade ingen bil framför, det fanns ca 2 bilar lååångt bakom mig) vilket tydligen var strikt förbjudet.
 Någon som har hört talas om att man inte får köra i vänster körfält om man ska vänster i en rondell??? aja, han är en stor idiot. Just ja, skulle backa en andra gång också, då han tvingade mig att backa runt ett hörn i en markerad farlig korsning där man knappt ser något. normal person?? skitsamma, nu vet jag varför han har sitt smeknamn, ni vet säkert vem jag menar.
Ni kan ju gissa hur det gick?
Tack vare dessa "problem" som han påstår är mina så kuggade jag.
 
Till och med min körskolelärare fattade inte varför i h-vete han kuggade mig då hon ansåg att jag gjorde helt rätt
i dessa situationer.
 
 
Men nu struntar vi i denna idiot och tar nya tag, hoppas att jag inte får samma nästa gång..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Broder

Gör en anmälan, både du och din körskollärare borde besöka transportstyrelsen och överklaga denna idiot.
Vad som kan hända är att du inte behöver betala för andra försöket samt en annan uppkörningslärare.
Åk dit i morgon förmiddag.

2012-10-08 @ 18:15:29
Postat av: Anna

Mig veterligen finns inga rondeller med högre fart än 70km/tim i Umeå...de flesta är 50 km/tim

2012-10-10 @ 20:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0