17 April 2013

Hej!
Idag har jag en sån där dag då jag inte kan låta bli att vara irriterad på saker och ting.. så jag kommer skriva lite inlägg som kommer poppa upp för några dagar, bara för att få avreagera mig lite. Kommer även skriva lite gladare inlägg.
 
Det har faktiskt inte hänt så mycket sedan jag skrev sist förutom att vi har fått en lägenhet i Sävar så från och med den 1 maj bor vi i Sävar. Elvira får gå kvar på sitt dagis så om vi får något i stan behöver vi inte köra ut till sävar varje dag. :)
 
Som några av er har sett så har jag börjat träna igen, men jag måste vara ärlig och berätta att sockerberoendet har börjat komma tillbaka. Innan Elvira föddes var jag på god väg att bli sockerberoende, min största last då var Coca-Cola.. Efter att Elvira föddes levde jag på godsaker för att de höll mig vaken så jag utvecklade ett härligt sockerberoende som fick mig att tänka på socker konstant. Hemskt är bara förnamnet.. Jag gick först ner 20 kilo efter förlossningen men tack vare alla godsaker gick jag upp 10 kg igen och nu har jag äntligen tappat 9 av dem så jag är snart där jag var just efter förlossningen.
Jag har tränat 1 gång på 1,5 vecka och det blir lätt att gå till skafferiet och ta något gott att äta medan man pluggar. Men jag ska skärpa mig, jag får inte låta mig själv gå upp alla kilon jag lyckats tappa. Jag vet att jag klarar av det om jag bara ger mig attan på det.
 
 
Jag måste förresten få skryta om Elvira lite!
Hon har börjat prata och hon förstår så mycket!
 
Ord hon kan säga:
Mamma
Baba (pappa)
Mommo  (mormor)
öra (R-ljudet är mer som ett j)
Ack (tack)
Häh (Här)
Däh (Där)
Ej (hej)
 
sen förstår hon vart saker är, frågar vi tex vart hennes hand, mage, fot, tår och öra osv är någonstans pekar hon och säger däh eller häh.
Hon brukar ta skräp hon hittar, springer till köket, öppnar skåpet och slänger skräpet i papperskorgen.
Frågar vi om hon kan hämta sopen springer hon och gör det. Elvira är fruktansvärt duktig, jag är så stolt över henne!! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0