Diss nr 1.

Jag har tänkt på det  här i över en vecka och jag är fortfarande förbannad på hur man kan vara så fruktansvärd iskall och elak.
Ni alla vet om lilla Engla, flickan som blev våldtagen och mördad?
Jag satt och läste på aftonbladet för ett tag sen och såg att Englas mamma hade gått ut med något, så av ren nyfikenhet började jag googla om Engla. Man hinner inte med allt som står i tidningarna så jag tänkte kolla upp vad jag hade missat och vad fasiken tror ni kommer upp så fort jag sökte på Engla?
 
Det kom som ett slag i ansiktet "Engla skämt"
 
så jag gick in på dessa hemsidor för att se vad i h-vete det var för något, och tror ni inte att folk har suttit och skrivit skämt om denna stackars flicka? Hur sjuk i huvudet får man vara??? Jag blev äcklad och förbannad över att man kan vara så okänslig och elak.
 
Det här inlägget riktar jag till dem som skapat alla dessa hemsidor, de som skrattar åt skämten och till de som ens finner det lite roande med dessa skämt.
Hur fan tror ni att Englas mamma mår? Tänk er själva om er dotter, syster, kusin, bästa vän eller en annan anhörig blir brutalt våldtagen och mördad? Hur skulle ni må då?
Tänk er den känslan, den frusterationen, ilskan, rädslan, sorgen, förtvivlan och allt vad man skulle känna. Ta sedan alla de känslorna, gångra dem 1000 gånger, hur skulle ni må då?
Jag kan lova er att Englas mamma mår 3000 gånger sämre än er ändå. Tack vare er.
Känns det bra? Tror ni inte att hennes mamma har gått igenom tillräckligt? Nä, ni måste göra hennes liv ännu sämre.
Jag vet att några av er som läser detta redan har sökt på Engla för att läsa skämten och visst, gör det. Men flinar du det minsta, riktar jag detta till dig med.
 
Engla var en vanlig liten flicka som inte kände till ondskan som finns i vår hemska värld och hon förtjänade inte det som hände henne. Hon förtjänar definitivt inte att bli ett stort skämt som får folk att skratta.
 
Så till er som skrivit eller känner sig skyldiga över detta, jag hoppas ni fått en tankeställare. Jag hoppas ärligt talat att ni lever ett bedrövligt liv. Ni förtjänar inte leva ett lyckligt liv.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0