Diss nr 2.

Eftersom jag själv har ett sockerberoende är jag ännu mer anti socker när det gäller barn.
Jag läser en del bloggar om barn och många av dem som jag läser ger sina barn som inte ens är två år gamla massor med socker? Varför??
 
Ni som gör det, kan ni vara snälla och förklara för mig varför ni trycker i ert barn socker då ni vet att det inte är bra för barnet då det ökar sockerberoendet och bland annat ökar risken för övervikt?
 
Jag ska inte säga att Elvira inte får smaka, hon åt banankaka och sockerkaka på sin födelsedag och sen har min mamma, mormor och morfar gett henne lite sockerkaka om vi fikar det och fått smaka liite glass på en sked om vi ätit det, men självklart inte varje gång. Vi försöker att inte visa att vi ska äta godsaker men ibland går det inte att dölja. Hon har aldrig fått smaka godis utan hon får frukt, speciella  fullkorns kex för barn och russin som gófika istället. Jag vet att russin inte heller är jättenyttigt men hon äter så pass lite att det inte skadar. Hon vill nästan hellre leka med dem, haha.
Jag är hård när det gäller socker, jag vill inte utsätta henne för det nu när hon är så här liten och inte förstår vad det är för något.
 
 I sommar kommer hon självklart få smaka lite isglass, men då gör jag egen på hemmagjord saft med lite socker. :)
 
Tyck att jag är fjantig, men varför lära henne att tycka om socker?
 
så det är min diss och ni som har svar på varför ni ger dem socker får gärna skriva det här :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Gillar det jag läser! ;)

2013-04-18 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0