9 februari 2013

Nu förstår jag varför februari kallas vabuari.. Efter 3 dagar på dagis har Elvira åkt på magsjuka.
Jag förstår inte hur en sån liten människa kan kräkas så mycket, jisses!
Hon somnade någon gång mellan 02.00 -02.30 efter att hon vaknat och kräkts flera gånger vid tolvslaget.
Jag vågar dock inte sova förrän Marcus kliver upp, bara så jag vet att hon inte kräks i sömnen.
Är livrädd för att hon ska kvävas av sin egen spya, någon fler förälder som är som jag?
 
Är hur trött som helst och vet inte vad jag ska hitta på.
 
På tal om dagis, vi började inskola henne på dagis i onsdags och det har verkligen gått jättebra, hon verkar trivas kanonbra och idag fick hon vinka hejdå till oss för första gången. Hon gnällde till men slutade innan vi ens hann gå ut genom dörren. ca 1 timme senare hämtade de oss i personalrummet och berättade hur det hade gått.
Somm tur var hade hon inte brytt sig utan lekt på med de andra barnen så till veckan ska vi utöka tiden så vi ska stanna tills efter lunch. :)
 
Nä nu ska jag hitta på något,
 
Hörs!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennike

Tro mej, jag är som du!! Är barnen magsjuk, så är jag vaken! Hoppas Elvira mår bättre nu, det är så jobbigt när de är sådär små....och knappt förstår att de kräks! Mitt ena syskonbarn hade det för någon vecka sedan, hon är några månader äldre än Elvira och hon hade varit livrädd och försökt svälja hela tiden... :( Krya på er, och hoppas ni andra klarar er! / Jennike

2013-02-09 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0