24 Juni 2013

Hej!
idag är det en sån där seg dag, trots att Elvira tog sovmorgon till halv 8 imorse.
Mitzie väckte upp mig först vid 4 för att hon började ta saker från vardagsrumsbordet, när jag väl lyckats somna om vaknar jag av att Marcus typ flyger upp ur sängen vid 6 och där vid 20 över 7 börjar Mitzie gnälla för att dörren till sovrummet var stängd. Kul men tur att jag vaknade innan Elvira.
När jag klev upp och gick ut ur sovrummet höll jag först på att kliva i hundskit, sen när jag tittar i hallen är det fullt med hundkiss och såklart har Mitzie rivit sönder soppåsen som stod i hallen så det var gammal mat och skräp över hela hallen, inte nog med det, när jag går in i tvättstugan ser jag att hon har skitit på Elviras skötbädd som ligger på golvet och hon har bitit sönder ett lock till Elviras förvaringslådor. KUL. Det var bara att sopa, torka, städa och tvätta golvet på en gång. Jag förstår inte hur en sån liten vovve kan skita/pissa så mycket?!
 
Mitzie är en väldigt fin hund men kan någon tala om för mig när valpar slutar bita på ALLT??
Hon har bitit sönder mina ballerinaskor, flera nappar, flera av Elviras leksaker/böcker, tapeten i vardagsrummet och hallen, två mobilladdare, en lampsladd och mer.
 
Elvira och Mitzie har i alla fall kommit bra överrens, de brukar ligga och mysa på en röd puff som egentligen var tänkt till Elvira, haha.
 
Livet rullar på som vanligt, Marcus har börjat jobba så han är borta från 06.15 - 21.30 på dagarna så det är jag som tar viran, vovve och hushåll samtidigt som jag försöker plugga men det går faktiskt riktigt bra. Vi brudar har det mysigt tillsammans. :)
 
Midsommarafton firade vi i flurken med mina föräldrar. Marcus var hemma och vilade upp sig så jag tog med mig Elvira och for på flurkmarks klubbstuga där det var auktion, loppis, fika, dans runt midsommarstången, tävlingar osv. Efter det åt vi middag med mina päron och for sedan hem. :) 
Mamma var så snäll som skickade med mig en "midsommarkorg" i torsdags som bestod av chips, öl, cider, jordgubbar, choklad och melon. Söta älskade mamma!
 
 
Nu ska jag börja städa undan här hemma innan jag ska hämta Elvira på dagis. Denna vecka är hennes sista vecka innan hon får sommarlov! :)
 
Ha det bäst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0