hemska vabruari

Att Elvira aldrig ska få vara frisk. 
I torsdagskväll fick hon krupp, vilket är en av de värsta upplevelser jag har varit med om. Det lät som om varje andetag hon tog var hennes sista. Enligt 1177 behövde hon kalluft så jag och viran satt på balkongen sent på torsdagskväll och läste sagor. Tack gode gud att det hjälpte. När vi sedan kom in tog vi tempen, 38 graders feber. Kruppen släppte helt på fredagen men tempen steg till 39 och låg däromkring mest hela dagen. Lördagen var hon feberfri, likaså igår. Idag ligger hon i 39,8 graders feber igen med en gräslig hosta. Hon badade för en stund sen i lite svalare vatten och har nu däckat i soffan. Viran brukar vilja ha sin välling kall eller ljummen så hon äter den sällan direkt den är gjord. Efter badet så sa hon "mamma, jag vill ha varm välling." Så jag gjorde det och gav henne flaskan och då sa hon "visst har du gjort den varm?" Så jag gissar på att hon frös så pass att hon ville ha i sig något varmt. 
 
Marcus jobbar kväll så jag och viran får ha en tjejkväll. 
Som tur är ligger jag före med skolan så jag behöver inte oroa mig över det nu. Har bara den sista uppgiften kvar och den ska vara inlämnad innan den 13 mars så jag har god tid på mig. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carro

Fy vad jobbigt :/ men är inte barn vaccinerad för krupp? Utan att det är falsk krupp som barnen får?

2015-02-23 @ 19:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0