Underbart god chiapudding

Jag har tidigare lagt ut ett recept på chiapudding via instagram/facebook och jag tänkte dela med mig av ett nytt recept. Detta är ärligt talat min favorit då den är väldigt neutral så man kan ha vilket tillbehör man vill! 
Jag älskar att ha frysta hallon i min. 



Chiapudding - ca 167 kcal

2 dl osötad mandelmjölk (går bra med sötad också) 
3 msk chiafrön
1 krm vaniljpulver. 

Blanda ihop, plasta över och ställ in i kylen i minst 3 timmar men gärna över natten.
Rör om då och då. Ta fram och ät med valfritt tillbehör. 

Det som är så bra med chiafrön är att de är väldigt rika på zink, järn och kalcium. 
De innehåller även mycket omega-3. 
Så detta är super för mig som inte äter fisk, då två tsk chiafrön innehåller mer omega-3 än en normalstor portion lax. 
 

Kommentarer
Postat av: linn

Ser jättegott ut, aldrig provat så får testa ditt recept nångång! :)

2015-02-13 @ 11:21:22
URL: http://goblinn.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

Ska testa att göra denna gröt i kväll så man får smaka i morgon..många pratar om det..:)

2015-02-13 @ 11:21:54
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? class="formskugga"

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0